|
 |
Voor de school VSO Berg en Bosch kregen wij de opdracht om drie ruimtes in te richten. De ruimtes worden gebruikt tijdens de pauzes maar ook als leerplein tijdens de lessen. In eerste instantie zijn de ruimtes ingedeeld voor onder-, midden- en bovenbouw maar gaandeweg werd ook duidelijk dat in de verschillende ruimtes ook andere behoeftes waren. We kozen voor de indeling van bruis-ruis-rust in de verschillende ruimtes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bruis
De ‘bruis’ zone bevat een tribune waar leerlingen samen op kunnen zitten om lekker te kletsen. Het is een vrije vorm van zitten en door de hoogte verschillen ontstaat een dynamische plek. Er is rumoer en beweging. Het bruist!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruis
Willen leerlingen samenwerken en wat rustiger kunnen zitten gaan ze naar het ‘ruis’ gedeelte. Hier is een grote lange bank met tafeltjes(als in een brasserie) en een prachtige plantenbak. Hier klinkt het geluid als ‘ruis’. Het is niet stil maar ook niet rumoerig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rust
Hebben leerlingen behoefte om in stilte te zitten dan gaan ze naar het rustige leerplein. Ook hier zijn ronde banken en verschillende tafels om aan te zitten/werken, maar door de grootte en uiteraard het toezicht is dit een plek waar in stilte gewerkt wordt. Ssst…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Heb je vragen?
Heeft deze inrichting je geïnspireerd en wil je ook zo’n ontwerp voor jouw school? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voormeer informatie. We staan klaar om je te helpen bij het realiseren van jouw ideale leeromgeving.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|